Clinica Repromed: Bd. Cuza Voda 29/1 Chisinau, Rep. Moldova

Spitalul Repromed +: Str. Valea Crucii 19 Chisinau, Rep. Moldova

Întreabă-ne
  • RO
  • RO
  • RU
  • ENG

Plan nutrițional de sărbători în 8 pași

04.01.2021
744

Suntem în perioada sărbătorilor de iarnă și categoric este momentul când ne relaxăm, ne întâlnim cu familia și uităm de rutină zilnică și de grijile ei. Așadar, această perioadă este specială prin încărcătură ei emoțională, pentru că, din punct de vedere alimentar, nu ar trebui să fie decât, pur și simplu, o perioadă ca oricare altă. Asta teoretic, pentru că lucrurile, știm bine că stau cu totul altfel: mese multe și copioase, porții mari și gazde care nu se pot refuza, și bineînțeles că toate aceste sunt stropite cu licori bahice de cea mai bună calitate. Sărbătorile de iarnă sunt un test pentru unii pacienți. Din experiență cu contact cu pacienții, se constată că sărbătorile de iarnă sunt piatră de încercare în mai multe boli digestive. Dacă aveți probleme hepatice serioase (hepatita cronică, ciroza hepatică) sau pobleme biliare (litiaza biliară) riscați mult încercând doar “o bucățică, de gust “de slănină, afumături, prajeală, murături, un pahar de vin sau o picatură de țuică. De aceea, ne-am propus sa realizăm un plan nutrițional de sărbători în 8 pași esențiali.

Plan nutrițional de Sărbători

  • Reduceți consumul alimentelor prajite, sărate sau cu multă maioneză (puteți opta pentru maioneză cu ulei de măsline);
  • Purtați haine mai strâmte. Grija că nu o sa arătați bine după o masă copioasă o să vă împiedice să consumați alimente bogate în calorii;
  • Faceți alegerile potrivite atunci când masa e plină de aperitive. Optați pentru cele pe care chiar doriți să le consumați în schimbul celor de zi cu zi;
  • Mâncați regulat, începând cu un mic-dejun hrănitor, un prânz ușor și o gustare mică; Divizarea meniului pe mese distanțate în timp la cel puțin o oră - trebuie dat stomacului un pic de timp să digere ce s-a consumat la masa anterioară înainte de a veni cu o altă "avalanșă" și astfel și riscul indigestiei va fi diminuat;
  • Alternați consumul de băuturi alcoolice cu cele nealcoolice. Datorită conținutului mare de calorii al băuturilor alcoolice, apa sau alte băuturi nealcoolice taie cantitatea de calorii;
  • Apa - trebuie consumată pe tot parcursul mesei în cantități mici și dese pentru a menține sistemul digestiv activ și pentru a evita deshidratarea (care încetinește metabolismul);
  • Mestecarea suficientă a alimentelor combate de asemenea tulburările gastrointestinale;
  • Atenție la mărimea porției - trebuie să se urmărească aromele și calitatea alimentelor și nu obținerea unui stomac plin;
  • Mesele de sărbători nu trebuie să fie îmbelșugate și pline de calorii, ci trebuie să îndeplineacă aproximativ toate principiile nutritive și să fie consumate cu moderație. Consumul alimentelor bogate în fibre va calma senzația de foame și va spori digestia.

Sărbători fericite alături de cei dragi!

Спасибо за заявку
Ожидайте нашего звонка.